keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Bussioppaan lokikirja: Maaliviivalla

Keskiviikko 13.3.2013

Tänään herätys klo 5.30 - pakkasta 32 astetta. Rohkeimmat hiihtäjät lähtivät matkaan Honkamaalta aikataulun mukaan, mutta osa odotti suosiolla kello yhdeksän bussia Kallinkankaalle. Kallilta jäljellä oli 25 kilometriä maaliviivalle Tornioon.

Reissun aikana olen tehnyt "teräviä huomioita" bussioppaan työstä - tätähän voisi kuvailla vaikka seuraavasti: "Ihan melkein ko telkkarissa, paitsi, että täällä on lunta." Aika äkkiä tajusin myös, miksi hotellivarausta tehtäessä halutaan tietää asiakkaan kansalaisuus. Kun listalla on kymmenittäin vierasperäisiä väsyneiden hiihtäjien nimiä, päädytään kansalaisuuden perusteella todennäköisimmin lähimmäksi oikeaa vaihtoehtoa, kun asiakas odottaa avaintaan tiskillä.

Olen oppinut uutta myös blogialustasta - tännehän voi jättää kommentteja. Sanna kysyi alkupään viestissä, joko olen oppinut hiihtäjien nimet. Tässä kohtaa tarkistan, että omassa rinnassani roikkuu yhä nimikyltti ja olen tyytyväinen, ettei minun tarvitse vilkaista siihen edes joka kerta, kun vastaan puhelimeen. Hiihtäjienkin nimet ovat osallistujalistalta tuttuja, mutta yhteydessä nimen ja naaman välillä tuntuu olevan ajoittaisia häiriöitä.

Bussiopas varustettiin matkaan Adapteri-projektin digipokkarilla. Koko viikon olen odottanut, että joku kommentoisi pinkkiä kameraa, joka matkustaa samanvärisessä kotelossa oppaan kaulassa. Tiedän kysymättäkin, kuka värin on valinnut, eikä valitsija ollut ainakaan siskoni, kuten maalilinjan ylittänyt saksalaishiihtäjä epäili.

Tänään iltajuhla ja huomisaamuna hiihtäjät kääntyvät kotimatkalle.

Jesse

Bussioppaan lokikirjaan on tarkoitus - mahdollisuuksien ja nettiyhteyden mukaan - kerätä RR1-ryhmän bussiopas-Jessen tunnelmia Rajalta Rajalle -hiihtoreitin varrelta mm. blogipäivitysten ja valokuvien muodossa. Kaikki merkinnät koottuna tämän linkin takana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti